Vuoden Tyyne 2013

13.10.2013

Vuoden Tyyne, Jaana Tomppo

Varsinais-Suomen Terveydenhoitajayhdistys vietti Tyynenpäivää 18.9.2013 Turun Aboa Vetus & Ars Novassa. Varsinais-Suomen Terveydenhoitajayhdistyksen hallitus valitsi vuoden Tyyneksi terveydenhoitaja/hoitotyön opettaja Jaana Tompon.

Jaana on valmistunut terveydenhoitajaksi vuonna 1993 ja on etupäässä työskennellyt lastenneuvolassa sekä alakoulun kouluterveydenhuollossa. Vuonna 2001 Jaana siirtyi perinteisemmästä terveydenhoitajantyöstä uusiin haasteisiin ja aloitti työt terveyskasvatuksen yhdyshenkilönä. Vuonna 2005 Jaana otti vastaan seuraavan haasteen työurallaan ja aloitti hoitotieteen opinnot Turun yliopiston hoitotieteen laitoksella. Jaana valmistui terveystieteiden maisteriksi ja opettajaksi jouluna 2008.

Vuodesta 2009 Jaana on toiminut hoitotyön opettajana Turun ammattikorkeakoulussa Salon toimipisteessä. Työssään tutor-opettajana ja suuntaavien opintojen opettajana Jaana saa olla tukemassa opiskelijoiden kasvua kohti terveydenhoitajuutta. Jaana pitää antoisana sitä, että ohjatun harjoittelun opettajana hän saa tehdä tiivistä yhteistyötä työelämän kanssa.

Jaana on aina ollut aktiivisesti mukana erilaisissa asioissa. Hän on toiminut Varsinais-Suomen terveydenhoitajayhdistyksen sihteerinä vuosina 1998 - 2000 ja liittovaltuustossa nelivuotiskauden 2001 – 2005. Tämän lisäksi Jaana on ollut mukana Turun paikallisosaston hallituksessa usean vuoden ajan. Yliopisto-opintojen aikana Jaana toimi ainejärjestö Adaptuksen hallituksessa ja tällä hetkellä hän toimii oman opettajayhdistyksen, Turun Sosiaali- ja Terveysalan Opettajien puheenjohtajana. Tämän lisäksi Jaana kuuluu Peimarin koulutuskuntayhtymän yhtymävaltuustoon.

Vapaa-ajalla Jaana viihtyy liikunnan parissa, harrastaen mm. juoksua ja zumbaa. Tämän lisäksi luonnossa liikkuminen on lähellä Jaanan sydäntä.

Jaanan opiskelijat kuvaavat Jaanaa kannustavaksi ja positiiviseksi opettajaksi, joka haluaa auttaa kaikkia onnistumaan sekä näkemään asioissa aina sen positiivisen puolen. Tämän lisäksi Jaanaa kehutaan opettajaksi, jonka opit ovat ”jalat maassa tyylisiä” ja oikeaa työelämää ajatellen suunnattuja.

Kiitämme Jaanaa ansiokkaasta ja arvokkaasta työstä. Onnea vuoden 2013 Tyynelle Jaana Tompolle!

Tyynen-päivän viettoa