Vuoden Tyyne 2015

17.9.2015

Vuoden Tyyne Maija Grönroos

Varsinais-Suomen Terveydenhoitajayhdistys vietti Tyynen-päivää 17.9.2015 Turun Elvina Cafessa. Varsinais-Suomen Terveydenhoitajayhdistyksen hallitus valitsi vuoden Tyyneksi terveydenhoitaja Maija Grönroosin.

Maija työskentelee Turun Vasaramäen koulun ja Vasaramäen Neuvolan terveydenhoitajana. Maija on valmistunut terveydenhoitajakasi Turusta v. -79.  Sitä ennen hän oli kouluttautunut sairaanhoitajaksi ja ollut töissä TYKS kirurgian klinikalla. Siihen aikaan piti olla ensin kaksi vuotta työssä sairaanhoitajana ennen kuin pääsi kouluttautumaan terveydenhoitajaksi.

Maija on todella pidetty asiakkaiden keskuudessa, aina iloinen ja positiivinen, hyvin empaattinen hoitaja. Työtoverina hän on myös pidetty ja reilu. Tulee toimeen niin vanhempien kuin nuorten työtekijöiden kanssa, pitää itse myös opiskelijaohjauksesta. Ne, jotka Maijan ohjattavaksi pääsevät, ovat tyytyväisiä. Viime vuonna Maija organisoi th-opiskelijoiden kanssa seksuaalikasvatusprojektia Vasaramäen alakoulussa.

Maija on ollut todella aktiivinen myös Turun paikallisyhdistyksessä, hän on ollut varsinaisena- ja varajäsenenä jo 80-luvulta alkaen, eli melkein koko paikallisyhdistyksen toimimisen ajan ja yhden kauden Maija oli myös puheenjohtaja. Hän osallistuu aina vapaaehtoisena yhdistystoimintaan. Lisäksi Maija on ollut myös Varsinais-Suomen yhdistyksen hallituksessa jäsenenä sekä toiminut siellä myös jonkin aikaa virkistystoimikunnassa ja tilintarkastajana.

" Valitettavasti
minulla on jo sovittu lounas
hyvän ystävän kanssa
kiitin kohteliaasti kutsusta