Vuoden Tyyne 2016

9.10.2016

Vuoden Tyyne Ulla-Maija Koivusalo

Ulla-Maija Koivusalo vuoden 2016 Varsinais-Suomen terveydenhoitaja, ”Tyyne”

Ulla-Maija on pitkänlinjan terveydenhoitaja, monissa liemissä keitetty, tahtonainen. Hän valmistui sairaanhoitajaksi 1974 ja terveydenhoitajaksi 1983 Turussa, saaden valmistuessaan myös terveydenhoitajaliiton stipendin. Hän on päivittänyt osaamistaan jatkuvasti kouluttautumalla lisää. Terveydenhoitajana toimiessaan hän kouluttautui seksuaalineuvojaksi. Viimeisin on synnytyksen jälkitarkastuksen täydennyskoulutus. Esimieskoulutuksia hän on myös käynyt.

Ulla-Maija on tehnyt mittavan työuran vuodesta -83, alkujaan Laitila-Pyhärannan kansanterveystyön kuntayhtymän, nykyisin Laitilan kaupungin terveyskeskuksen palveluksessa. Alkuun hän toimi lastenneuvolassa, kouluterveydenhuollossa ja aikuisten vastaanotossa, jonka jälkeen lasten- ja äitiysneuvolassa ja vuodesta 2001 lähtien äitiys- ja perhesuunnitteluneuvolassa. Ehkäisevän terveydenhuollon esimies hänestä tuli v.2004 vastuualueenaan äitiys- ja perhesuunnittelu, lastenneuvola, koulu- ja opiskeluterveydenhuolto sekä työttömien terveystarkastukset ja näiden henkilökunta. Hän on ollut tartuntatautien yhdyshenkilö koko uransa ajan. Ulla-Maija on saanut kokea myös roppakaupalla vastuuta toimiessaan v.2009 hallinto- ja hoitotyön johtajan sijaisena terveyskeskuksessa. Työtehtävässä tarvittiin jämäkkää ja yhteistyötaitoista johtajaa kuntayhtymän purkautumisvaiheessa. Ulla-Maija on jäsenenä monissa hoitotyön verkostoissa- ja johtoryhmissä. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen luottamustehtävineen on aina ollut tärkeää Ulla-Maijalle työn ulkopuolella. Näissä hän on ylpeästi nostanut esiin terveydenhoitajien laaja-alaista asiantuntemusta.

Ennen kaikkea Ulla-Maijalle on läheisintä perinteinen asiakastyö ja hyvinvoiva työyhteisö. Hänet koetaan välittävänä, tunnollisena, huumorintajuisena ja kannustavana esimiehenä, sekä työtoverina. Samoin asiakkailta saatu positiivinen palaute kertoo hänen hyvästä ammattitaidostaan.

Haluamme kiittää sinua Ulla-Maija, pitkästä ansiokkaasta terveydenhoitajan työstä eläkevuosien lähestyessä. Tiedämme, ettet milloinkaan jää ”laakereille lepäämään”, siitä huolehtivat sinulle niin rakkaat lastesi lapset.

Onnittelumme Ulla-Maija!

Oman työyhteisösi terveydenhoitajat ja Varsinais-Suomen terveydenhoitajayhdistyksen hallitus ja jäsenet

Tyyneä juhlimassa